Aktualizacja Shoper 5.3

Nowa aktualizacja oprogramowania Shoper jest już dostępna dla właścicieli systemu na licencji abonamentowej (SaaS).

Zmian jest kilka choć niestety nie wszystko co było zapowiadane 🙂

Z nowych funkcjonalności najbardziej podoba mi się umożliwienie sprzedaży produktów cyfrowych, dzięki temu Shoper staje się dostępny dla kolejnej grupy e-sklepikarzy.

Kolejnym ciekawym dodatkiem jest możliwość tworzenia poziomego (rozwijanego) menu z kategoriami w nagłówku. System umożliwia wybranie kilku lub wszystkich kategorii i umieszczenie ich w menu w którym dotychczas mogły znajdować się tylko linki do stron informacyjnych.

Dodatkowo dodano:

  • nowe opcje kuponów rabatowych,
  • kupony kwotowe oraz darmowa wysyłka,
  • możliwość ustawienia kuponu na dany produkt, kategorię sklepu, producenta, grupę klientów,
  • możliwość konfiguracji łączenia zniżek, wykluczania zniżek dla produktów w promocji.

Ulepszenia

  • możliwość ustawienia atrybutu „Stan produktu” przy wystawianiu aukcji w systemie Allegro,
  • nową opcję – wystaw ponownie – powielającą istniejącą/zakończoną aukcję,
  • pole „wysyłka w ciągu” w edycji szablonu aukcji,
  • informację o stanie magazynowym oraz cenie produktu przy wystawianiu aukcji Allegro,
  • obsługę atrybutów produktów przy wystawianiu aukcji Allegro,
  • usprawniono aktualizowanie aukcji oraz pobieranie zamówień z Allegro,
  • usprawniono skrypt generujący listy wariantów w edycji produktu,
  • możliwość zmiany potwierdzenia zamówienia oraz aktywności klientów, produktów i opinii poprzez edycję in-line z pozycji listy,
  • możliwość utworzenia nowego producenta w edycji/dodawaniu produktu,

 

 

Więcej informacji znajdziecie w changelogu na stronie shoper.pl

28 odpowiedzi do “Aktualizacja Shoper 5.3”

  1. Witam, mam pytanko, mam wykupioną licencję do shopera wraz z corocznym opłaconym abonamentem na uaktualnienia.

    Domyślam się, że to nie jest model SaaS, czy ja nie powinienem mieć dostępu do powyższych upgreadów?

    Od dłuższego czasu wkurza mnie to, że nie mogę ustawić „darmowej wysyłki” jako rabatu…..

    Co z tym zrobić, dzwonić na BOK i wyjaśniać?

    1. jeżeli ma Pan wykupioną licencje na własność to aktualizacja będzie dostępna trochę później. Z tego co pamiętam to zawsze tak robią, że najpierw aktualizują SaaSy (ponieważ to chwile trwa ) i dopiero po tej aktualizacji udostępniają aktualizacje do pobrania przez sklepy z licencją na własność.

  2. Mam pytanie trochę z innej beczki, jak zmienić wygląd modułu dodanego przez siebie bo nie wiem jaka komenda odpowiada w css za to. Jeśli chodzi o moduły te które są to wiem a dodany przez siebie już poległem.:)Z góry dziękuję za jakieś porady.

    1. przy dodawaniu nowego modułu można dodać do niego id dzięki czemu można później ostylować ten moduł przez #id_nowego_modułu. Np dodajemy moduł o nazwie Kontakt i jako id ustalamy id_kontakowe. Następnie aby zmienić nagłówek wystarczy w sylu css podać #id_kontaktowe .boxhead{…tu wpisać style…}

      Pozdrawiam

  3. Wszystko działa, dzięki bardzo, do pewnych spraw dochodzi się samemu, a niekiedy trzeba sięgnąć po rade fachowca 🙂
    Pozdrawiam

  4. Witam 🙂
    Mam pytanie odnośnie prędkości ładowania się sklepu po przejściu na Shoper5 sklep działa fatalnie…
    W poprzedniej wersji tego problemu nie było, jak również panel administracyjny działa b.wolno .Nic nie wskazuje również na hostnig…także w czym może tkwić problem…

    1. ogólnie szybkość może zależeć od wielu czynników i ciężko mi powiedzieć co może być przyczyną spowolnienia ale nie wykluczałbym hostingu. Standardowo polecam hosting w samym Shoperze gdyż ułatwia to rozmowę gdy np chcemy wykazać że sklep działa powoli no i oni mają serwer skonfigurowany tylko pod swoje oprogramowanie. Z tego co wiem to na serwery nazwy czy linuxpl klienci narzekają (oczywiście w kontekście działania Shopera). Niestety Shoper 5 jest dużo bardziej rozbudowany od 4 pod względem ilości skryptów stąd różnica w szybkości działania może być widoczna.

  5. Dziękuje za odpowiedź prędkość ładowania nieco poprawiło czyszczenie cache’a ale i tak coś trzeba będzie chyba zmienić hosting.

  6. Witajcie, już jest nowy update i u mnie w SAAS już zaktualizowane jest.

    Mam tylko problem z szablonem allegro – otóż to mamy tam znacznik taki
    {gallery}{/gallery}
    jest on odpowiedzialny za galerie produktów. Mam w związku z tym parę pytań:
    1. Czy jest możliwość skonstruowania tak, żeby np. wyswietliło mi tylko jedno zdjęcie produktu – chce zrobić tak, że na samej górze mam jedno foto, tekst z opisem i zaraz reszta?
    2. Druga rzecz to rozmiar – tutaj mamy opisane jako normal – oczywiście zmiana jest cieżka, gdyż wtedy wogóle nie pobiera zdjęc – ja akurat wrzucam dosyć duże zdjęcia i takie są przy produktach – czy można jakoś ustawić aby zdjęcia miały np 200px i po kliknięciu można było powiększyć – zwiększyło by to szybkość wczytywania, gdyż mam tam około 20 zdjęć do każdego produktu.
    3. Czy znacie jakie formy opisu zamiast tego – normal aby zrobić chociaż tylko mniejsze fotki??

    pozdrawiam
    Michał

    1. Niestety aktualnie Shoper nie pozwala na podzielenie dodawanych zdjęć na główne + galeria (choć ma to więcej sensu), zgłaszałem im to jakiś czas temu i ponoć mają dodać taką funkcje w jednej z następnych aktualizacji.

      Jeżeli chodzi o rozmiar to sprawa jest dość prosta, można wymusić rozmiar wyświetlanego zdjęcia przez dodanie stylu width, np tak: {gallery}{/gallery} co ustali maksymalną szerokość zdjęcia na 500px (jeżeli pobrane zdjęcie będzie mniejsze to oczywiście zostanie zachowany oryginalny rozmiar).

  7. niby dodanie width poprawia, ale czasami nie pobiera zdjecia i generuje jakby zly znacznik dla zdjecia.

    jeszcze jedno pytanie – jesli produkt ma np. kilka wariantow – u mnie akurat jest to bardzo wazne to czy wystawiajac aukcje wystawic te warianty rowniez czy tylko podstawowy produkt bedzie?

    1. osobiście nie dodawałbym wszystkich wariantów kolorystycznych a jedynie informacje że są dostępne tak by przyciągnąć klienta do sklepu. Klient kupujący na Allegro jest wart mniej niż ten kupujący w sklepie…

  8. jeszcze jedna rzecz wyszla po dodaniu aukcji – tak jak wspominalem niektore produkty maja po 20 i wiecej zdjec.
    w ustawieniach mam zaznaczone generowanie znaku wodnego, ale znak wodny pojawia sie tylko na miniaturce, ktora dodaje do allegro, a nie ma znaku wodnego do zdjec ktore sa w tresci aukcji.

    dziwne to jest bo czerpie to z tych samych zdjec co duze zdjecia w sklepie i tam jest dobrze wyswietlany znak wodny.

    pozdrawiam

  9. wiem, że akurat tego nie warto robić jeśli chodzi o kolory – w moim przypadku chodzi akurat o zabezpieczenie antykorozyjne i tam sa tylko 4 rodzaje i dla kazdego inna cena. wiem, że klient jest mniej wart z allegro, ale akurat na produkty powiedzmy w standardowej wersji dostaje zapytanie na produkt w wersji lepszej – jakby byl wystawiony to nie ma problemu i klient sam znajdzie i kupi albo trafi do sklepu.
    przez wyslanie zapytania od klienta tez ciezko go dalej przekonac do korzystania ze sklepu 🙁

  10. Hmm i ja mam pytanko. Poprosozno mnie o zajęcie się stronką z shoperem. w Panelu mam duzo aktualizacji bo wersja obecna to 5.0.13. ale po kliknięciu na pobierz i aktualizuj pojawia się na chwile okienko z postępem po czym znika i wykrzykuje mi błąd. W logach znalazłem :
    2012-01-19T20:06:06+01:00 ERR (3): File download failed for: ‚http://admin.shoper.pl/updates/download/package/version/5.0.14’. Http code: 402
    Jakaś popowiedź?

  11. Znowu chyba nie w tym wątku co trzeba ale mam pytanko:)Czy jest szansa aby zrobić na karcie produktu przycisk ZADAJ PYTANIE jak np w tym sklepie poniżej http://www.meblehubertus.pl/marino-stolik-rtv-wieszak-hubertus-exclusive-wysylka-gratis-p34.html

    i czy po ewenentualnym wykonaniu nie będzie problemu z aktualizacjami.
    Mam świeży sklep i nie bardzo wiem ,co można edytować żeby nie było problemu z póżniejsza aktualizacja a chce dać do zaprojektowania grafikę.Jakieś wytyczne?

    1. witam,
      ad 1 – istnieje taka możliwość trzeba dodać formularz w pliku product/index.tpl (czyli pliku wyświetlającym kartę produktów),
      ad 2 – z aktualizacjami jest dość prosto po edycji plików z rozszerzeniem .tpl lub pliku main.css aktualizacje tych plików nie będą możliwe więc najlepiej tych plików nie edytować. Najlepiej zmiany wyglądu sklepu ograniczyć do pliku user.css (tam dodać nowy kod CSS).

  12. ok dziękuje za info.Może uda mi się to zrobić jak nie to muszę znaleźć jakiegoś specjaliste.A może Shoper doda to w którejś aktualizacji,prowadziłem sklep na 1 Shopera przez prawie 4 lata i wiem ,że w wielu sytuacjach taki przycisk by się przydał,lub przycisk zamów ten produkt dla osób które są na bakier z siecią,często zamówienie trzeba przyjąc przez telefon i dopiero wklepać je w system.Może jakaś sugestia z Pana strony Panie Grzegorzu by pomogła 😉

    Pozdrawiam

    1. chętnie bym pomógł ale aktualnie nie mam tyle czasu by napisać taki formularz. Dodam to jednak do listy tematów na bloga i może uda się coś w lutym opublikować 🙂

Odpowiedz na „nextanimalAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany.