LiveZilla – darmowy helpdesk dla każdego

Kontakt ze sklepem internetowym należy do jednych z kluczowych elementów które mogą wpłynąć na sukces danego przedsięwzięcia. Brak bezpośredniego kontaktu z klientem sprawia, iż nie jesteśmy w stanie w pełnie kontrolować przebiegu procesu zakupowego.

Niestety nie mamy możliwości całkowicie wyeliminować dyskomfortu jaki może odczuwać klient naszego sklepu wywołany brakiem bezpośredniego kontaktu z pracownikiem sklepu. Jesteśmy jednak w stanie zminimalizować problemy z tym związane dając odwiedzającym nasz sklep możliwość kontaktu w czasie rzeczywistym.

Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań pozwalających na prowadzenie rozmowy z odwiedzającym sklep lub stronę www. Jednym z nich jest oprogramowanie LiveZilla  i to właśnie o temu oprogramowaniu chciałbym się tu przyjrzeć.

Podstawową zaletą programu LiveZilla jest jego cena a raczej jej brak. Biorąc pod uwagę, iż dobrej jakości chat to koszt rzędu 99zł/msc warto bliżej przyjrzeć się co proponuje nam to rozwiązanie.

Strona internetowa projektu znajduje się pod adresem http://www.livezilla.net/. Znajdziecie tam szczegółowe informacje o produkcie oraz będziecie mogli ściągnąć sobie plik instalacyjny (o tym jak zainstalować chat w sklepie piszę trochę niżej).

Najważniejsze cechy produktu LiveZilla:

  • obsługa wielu rozmów jednocześnie,
  • możliwość pozostawienia wiadomości gdy obsługa klienta nie jest dostępna,
  • możliwość sprawdzenia ilu klientów jest w danej chwili w sklepie i nawiązania rozmowy z wybranym z nich,
  • geolokalizacja klientów (wiemy skąd dana osoba do nas pisze),
  • możliwość przekazywania rozmowy do innego operatora,
  • statystyki odwiedzin strony,
  • możliwość oceny prowadzonej rozmowy i stopnia satysfakcji klienta,
  • możliwość korzystania z kamery,
  • możliwość tworzenia filtrów treści (np niecenzuralnych słów),
  • możliwość edycji wyglądu komunikatora i komunikatów,

Lista funkcji oprogramowania jest całkiem imponująca, dla większości małych i średnich sklepów powinno być wystarczającym narzędziem typu HelpDesk. Zdecydowanie jest to dużo bardziej rozwinięte oprogramowanie niż np widget GG.

Jeżeli jesteście zainteresowani komercyjnymi odpowiednikami takiego oprogramowania to zapraszam do zapoznania się z ofertą rodzimego LiveChat`a na http://www.livechatinc.com/pl

Jak zainstalować LiveZille?

Instalacja jest bardzo fajnie opisana na stronie projektu, niestety w języku angielskim. Przedstawię jedynie najważniejsze kroki instalacji a resztę zobaczcie na materiałach video przygotowanych przez zespół LiveZilli.

Po ściągnięciu i uruchomieniu plików instalacyjnych na pulpicie powinny pojawić się wam dwie ikony najważniejsza na etapie instalacji jest ikonka „LiveZilla Server Admin”. To właśnie klikając na nią rozpoczniecie docelową instalacje.

Przed zainstalowaniem programu mieć przygotowane dane dostępowe do serwera FTP na którym działa sklep. Program w trakcie instalacji połączy się z serwerem gdzie trzeba będzie utworzyć katalog na pliki potrzebne do działania Liveilli.

Proces instalacji serwera programu najlepiej ilustruje filmik:

Krok pierwszy

Po zainstalowaniu serwera pozostaje wygenerować odpowiedni kod wywołujący komunikator na stronie, do tego potrzebujemy ponownie kliknąć na ikonę „LiveZilla Server Admin”.

Kolejny filmik pokazuje jak wygenerować kod linku do komunikatora, który musimy umieścić w sklepie. Na potrzeby filmiku autor pokazuje jak umieścić taki link w systemie Jomla.

Krok drugi

Posiadaczom sklepu Shoper 5 proponuje stworzyć nowy moduł i tam wkleić kod (wydaje mi się to łatwiejsze od dłubania w kodzie poszczególnych stron skórki). Oczywiście kodu nie wklejamy bezpośrednio do edytora tekstu tylko najpierw należy przejść na tryb HTML, klikając małą ikonkę html znajdującą się na pasku edytora tekstowego. Później wystarczy jedynie zapisać zmiany i umieścić moduł w sklepie.

Jak to działa?

Działanie programu jest bardzo proste, po zainstalowaniu oprogramowania na komputerze oraz umieszczeniu odpowiedniego kodu na stronie sklepu (jak to było pokazane na filmikach) wystarczy poczekać na pojawienie się klientów w sklepie. Jeżeli klient sklepu zdecyduje się nawiązać kontakt i kliknie na link do komunikatora otworzy mu się okno rozmowy (podobne do standardowych komunikatorów). System automatycznie poinformuje nas o próbie podjęcia rozmowy. Wszystko działa płynnie i jest bardzo intuicyjne. Nawet początkujący użytkownicy nie powinni mieć problemów z obsługą oprogramowania.

Warto zapoznać się z wszystkimi funkcjami LiveZilli i w pełni je wykorzystywać w codziennym kontakcie z klientem. Dzięki temu będzie w stanie zebrać masę przydatnych informacji co z czasem wpłynie na poprawę obsługi klienta, zwiększenie satysfakcji z kontaktu ze sklepem co przełoży się automatycznie na wyniki finansowe sklepu.

W razie problemów lub pytań jestem do dyspozycji.

Pozdrawiam.

10 odpowiedzi do “LiveZilla – darmowy helpdesk dla każdego”

  1. Zainstalowałem i działa. Wdzięczny bym był za podpowiedź jak zmienić np. zdanie powitalne (jak na zdjęciu powyżej, jest po angielsku), samo okno pewnie też można poddać edycji, itp Pozdrawiam

  2. ja zainstalowałem i wybrałem język polski także wszystkie teksty mam już w naszym pięknym języku. Tak czy inaczej pliki językowe są na Twoim serwerze więc zawsze je możesz edytować… Zerknę jeszcze czy jest gdzieś możliwość tłumaczenia z poziomu samego systemu i dam Ci znać na maila…Pozdrawiam

  3. Witam, język polski…
    System > options >> General:
    „Client and Admin Language:
    German, Portuguese (Brazil), English
    Zrobiłem błąd przy instalacji, czy trzeba coś dograć, bo języki do wyboru j/w. Pozdrawiam.

  4. Wygląda to nieźle, ale trzeba posiadać trochę więdzy technicznej i trochę się znać, żeby postawić i skonfigurować odpowiednio własny serwer.

    A jak wygląda ten płatny system? Chętnie bym przeczytał recenzję dla porównania.

  5. Witam!
    powiedzcie mi proszę, czy jest możliwość przeniesienia serwera livezilla z home.pl na nazwa.pl bez ponownej instalacji kont pracowników?
    Aktualnie stronka pobiera mi livezille ze starego serwera i nie wiem jak zabrać się za jej przeniesienie.
    Będę wdzieczny za odpowiedź!

    1. Szczerze mówiąc nie przenosiłem nigdy całej livezilli ale jak sądzę jeżeli przeniesiesz wszystkie pliki z serwera oraz całą bazę danych to nie powinno być problemów…

  6. Witam
    zamiast pojawic ramki czy czegos wystepuje sam tekst :/

    „Twoje imię: „+lz_chat_get_frame_object(”,’lz_chat_mail_name’).value+”
    „); printWindow.document.write(„Adres e-mail: „+lz_chat_get_frame_object(”,’lz_chat_mail_email’).value+”
    „); printWindow.document.write(„Firma(opcjonalnie): „+lz_chat_get_frame_object(”,’lz_chat_mail_company’).value+” ”
    i tak cala strona :/ nie wiem co źle zrobilem

    1. sorki ale niestety nie jestem specjalistą z zakresu LiveZilli, ja nie miałem takich problemów i ciężko mi powiedzieć co może być problemem. Zerknij na oficjalne forum programu, może ktoś inny już miał podobny problem.

Skomentuj Mateusz Anuluj pisanie odpowiedzi