KRRiT karci media za odsyłanie do Facebook`a

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wydała oświadczenie w sprawie odsyłania widzów i słuchaczy do serwisów społecznościowych po więcej informacji. Zgodnie z oficjalną decyzją publiczni nadawcy nie powinni kierować swoich odbiorców „dalej” a informacje o obecności w serwisach społecznościowych nie powinny mieć cech reklamy tychże serwisów.

Oświadczenie KRRiT związane jest ze skargą jednego ze słuchaczy Programu I Polskiego Radia, który narzekał na promowanie Facebooka na antenie. 

W oświadczeniu czytamy między innymi:

"Nie powinni odsyłać odbiorcy do umieszczonych w Internecie treści
niezbędnych do zrozumienia audycji. Prezentowanie na antenie faktu
obecności nadawcy na innych portalach i w serwisach społecznościowych
powinno mieć charakter informacji pozbawionej cech reklamy czy też
promocji samych portali bądź serwisów...".

 

Więcej informacji znajdziecie na stronie internetowej KRRiT.

Popularność serwisu społecznościowego Facebook sprzyja powstawaniu wszelkiego rodzaju fanpage mediów tradycyjnych, a co za tym idzie nie dziwi chęć przenoszenia klientów do treści tam umieszczanych. Problem w tym, że takie praktyki mogą być traktowane jako nieuczciwe sposoby reklamowania produktów komercyjnych. Szczególnie dotknięte rozwojem sytuacji mógłby być nasz lokalny portal społecznościowy (czyli nk).

Czy takie stanowisko może zmniejszyć lub choć spowolnić tępo przenoszenia ruchu ze standardowych stron firmowych na fanpage facebook`a ? Jak zwykle czas pokaże.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.